Archive Pages Design$type=blogging$meta=hide

.

Resepi Sup Tulang Noxxa

RESEPI SUP TULANG NOXXA - MEMANG UMPHHHHH !!! (tonton dlm HD lagi best) Sup tulang kalau nak bagi umphhh atas dapur gas pa...

resepi sup tulang noxxa


RESEPI SUP TULANG NOXXA - MEMANG UMPHHHHH !!! (tonton dlm HD lagi best)


Sup tulang kalau nak bagi umphhh atas dapur gas paling kurang 1 jam setengah hingga ke 2 jam. Tapi sejak ada periuk noxxa buat sup tulang jadi cepat. 40 minit dah boleh dapat sup KAW KAW! Masak dalam periuk noxxa xpayah dah duk sibuk nak tambah air sbb kering macam atas dapur gas... biarkan je, air x kan hilang dlm periuk kedap ni. MMG BEST!



Kelebihan yang ada pada periuk noxxa adalah ia memasak dalam suhu tinggi disebabkan oleh tekanan dalam periuk yang tinggi. Kalau belajar fizik kat sekolah dulu, cikgu ada cakap bila tekanan tinggi, takat didih air pun jadi tinggi, kalau biasa 100C dah didih tapi bila dalam tekanan, dia naik lgi tinggi lebih dari 100C. 




Sebab tu lebih banyak suhu digunakan dalam periuk tekanan, so masakan jadi lah cepat.




Lagi satu bestnya periuk tekanan noxxa ni, rasa kuah dan rempah meresap masuk dalam daging disebebkan faktor tekanan tadi. Tak caya cubalah sendiri... ramai dah ibu2 yg bekerja mahupun surirumah yang guna periuk ni. Mereka feedback mmg puas hati...




Apa taknya, masa memasak jadi cepat, xpyh penat berdiri kacau makanan atas dapur, xpayah berpanas depan api, dapur pun x bersepah, kerja mencuci barang dapur pun jadi kurang. Campak campak je bahan dalam periuk, tutup dan tekan button set masa, biarkan je sampai siap. Bila siap periuk tu panggil la.. dia bagi bungi teet teet teet.. haa.. masak dah tu maksudnya..
.



Cubalah masak sup tulang dengan periuk noxxa ni.Tengok video resepi ni dan cuba buat ye. Rasakan sendiri keseronokan memasak walaupun baru balik dari kerja. SERIOUSLY sangat enjoy.

COMMENTS

Name

aglio olio air fryer xl ayam panggang ayam penyet ayam telur masin bawa bekal makanan bil api periuk noxxa bil elektrik periuk noxxa bubur ayam bubur pedas buku resepi buku resepi noxxa cara buat popcorn cara guna periuk noxxa cara jimat wang cara membuat popcorn daging black pepper daging masak lada hitam fungsi delay timer Gadget garrett popcorn how to make popcorn ikan kembung ikan masak kicap ikan sardin iron philips iron tekanan philips kek kek marble ketam masak cili ketupat segera kos periuk noxxa laksa utara lokasi kedai amway malaysia maggi kari masak 3 rasa masak black pepper masak nasi beras masak tiga rasa mee segera mushroom soup homemade nandos nasi dagang nasi impit noxxa noxxa electric multifunction pressure cooker Noxxa Pressure Cooker noxxa pressure cooker review paras air beras percuma periuk ajaib noxxa Periuk Noxxa periuk noxxa percuma periuk noxxa rosak periuk tekanan noxxa popcorn popcorn time potato wedges pressure cooker noxxa pulut kuning puri tomato rendang masak hijau repair periuk noxxa resepi resepi air fryer resepi ayam resepi ayam penyet resepi bubur resepi daging resepi ikan resepi ikan berlada resepi ikan sardin resepi ikan siakap resepi kek resepi kek marble resepi kentang resepi ketam resepi laksa resepi masak kicap resepi masak udang resepi masakan udang resepi mee resepi mushroom soup resepi nasi resepi nasi dagang noxxa Resepi Noxxa Resepi Periuk Noxxa resepi pizza resepi pop corn resepi popcorn resepi pulut resepi pulut kuning resepi rendang resepi rendang ayam resepi sos resepi spaghetti resepi sup resepi tauhu resepi tauhu berlauk resepi udang resepi western seafood aglio olio setting periuk noxxa siakap tiga rasa Soalan Noxxa sos peri peri spaghetti blackpepper spaghetti carbonara sup cendawan tauhu berlauk Tips tomato tomato puree wedges kentang
false
ltr
item
Resepi Periuk Noxxa: Resepi Sup Tulang Noxxa
Resepi Sup Tulang Noxxa
https://2.bp.blogspot.com/-57A-Rbwji3Y/VvVdM4rBnXI/AAAAAAAABqI/MpMpwRTIAEE2o3HWlD82nM9n2ozyQbACg/s400/sup-tulang-noxxa.jpg
https://2.bp.blogspot.com/-57A-Rbwji3Y/VvVdM4rBnXI/AAAAAAAABqI/MpMpwRTIAEE2o3HWlD82nM9n2ozyQbACg/s72-c/sup-tulang-noxxa.jpg
Resepi Periuk Noxxa
http://periuknoxxa.blogspot.com/2016/03/resepi-sup-tulang-noxxa.html
http://periuknoxxa.blogspot.com/
http://periuknoxxa.blogspot.com/
http://periuknoxxa.blogspot.com/2016/03/resepi-sup-tulang-noxxa.html
true
4088582426114235242
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago